Kamis, Juli 02, 2009

IKPN VOLKSROD

Hi guys! It's been a while since our last project..
Today we're about to reveal our latest project that we never thought that we can accomplish.
So there we are sitting around with friends in a bright midnight sky at IKPN as always,
and we're wondering what else can we modified that are still rare in Jakarta.. Because, we're a lil' bit jammed with our bike routines. We wanted something new n fresh in our hood, something that not normal people would do. we call it a 'trend set'.

As we all wondered and  joking around, we talked about to modified a vintage car into something that unusual in people's eyes. Finally, our friend (Aming) came out with a wicked idea..
He said, "why don't we make a 'rat rod' from a beetle (volkswagen)??" And he bring a few magazine from his VW collection and show a few pointer a "volksrod" look like.
For me, that is the most bad ass vintage car mod' that i ever seen.. 
And we all think about, and calculate it for the mod' and for the car it selves. Coz as far as we concern no one from our friends got a banned beetle on our garage...

So we search the car in the net, i got the criteria what i was looking for. Call the owner, look at the car, pay the dude, and i got my selves a beetle. YEEEAAAH!!
The car was ok, it runs in good condition, and it looks good. 
I got hesitate for a while, i think maybe it's too crazy to make a rod from my beetle. And i don't know any custom body works who ever done a rod before.
But then, i realize that is the point of it. That's the beauty and the challenge.  So i decided to tore it down into pieces, and make a "ROD" out of it.

 
  

The modification...

 

 

And the story will continue... stay tune!

1 komentar:

Sartika Dewi mengatakan...

Salam orang baikku ......

Nama saya Sartika Dewi dari kota Batan Miroto Semarang di Indonesia, saya ingin menggunakan media ini untuk menyarankan semua orang untuk berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini, jadi banyak pemberi pinjaman di sini adalah penipu dan mereka hanya di sini untuk menipu Anda dari Anda uang, saya mengajukan pinjaman sekitar 80 juta Rupiah dari seorang wanita di Malaysia dan saya kehilangan sekitar 6 juta tanpa mengambil pinjaman, mereka berulang kali meminta pembayaran, saya membayar hampir 6 juta uang sehingga saya tidak mendapatkan pinjaman,

Terima kasih kepada Allah, saya bertemu dengan seorang teman yang baru saja mengajukan pinjaman dari REBACCA ALMA LOAN COMAPANY, dan dia mendapat pinjaman tanpa tekanan, jadi dia memperkenalkan saya kepada Mrs. Rabacca Alma, dan saya menyerahkan 200 juta rupiah, saya pikir itu adalah lelucon dan penipuan, tetapi saya mendapat pinjaman dalam waktu kurang dari 24 jam hanya 2% tanpa jaminan. Saya sangat senang karena saya selamat dari kemiskinan.

Jadi saya menyarankan semua orang di sini yang membutuhkan pinjaman untuk menghubungi ibu yang baik dan dengan rahmat ALLAH. Dia tidak akan mengecewakan Anda dalam mendapatkan pinjaman.
Ny. Rebacca Alma, melalui email: rebaccaalmaloancompany@gmail.com
Mrs. Rebacca Alma Nomor Whatsapp: +14052595662

Anda masih dapat menghubungi saya jika Anda memerlukan informasi lebih lanjut melalui email:
TESTIMONI OLEH Penerima Manfaat: Sartika Dewi
Email: {sartika2dewi89@gmail.com}
Sekali lagi terima kasih telah membaca kesaksian saya, dan semoga Allah terus memberkati kita semua dan memberi kita umur panjang dan kemakmuran

Assalanualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh